Astazi am ales sa va scriu despre functiile LOOKUP care se folosesc pentru a aduce intr-o celule informatii dintr-un tabel de date. Aceste functii sunt foarte utilizate in randul celor care folosesc in mod intens excel-ul.
Eu folosesc cel mai des functiile LOOKUP, in cadrul fisierelor in care se introduc date pentru a completa automat tabelul cu informatiile pe care le cunoastem deja. Un exemplu ar fi intr-o format de factura, in care putem folosi formula vlookup pentru a aduce, in functie de numele clientului, celelalte date ale sale ca adresa, contul bancar, CUI-ul etc.
- Functia VLOOKUP - este folosita pentru a căuta datele specificate in prima coloana a unui tabel de date. Sintaxa functiei VLOOKUP este urmatoarea: =vlookup(lookup_value,table_array,col_index_num,range_lookup)
- Lookup_value - reprezinta ceea ce dorim sa cautam in tabelul de date. Lookup_value poate fi o valoare sau o referinta. Daca in tabelul de date nu exista valoarea cautata de vlookup atunci functia va returna eroarea #N/A.
- Table_array - reprezinta tabelul de date in care cautam valoarea dorita. Tabelul de date poate sa aibe doua sau mai multe coloane. Principala conditie in vlookup este ca prima coloana a tabelului sa contina valorile unde cautam lookup_value. Aceste valori pot fi text, numere sau valori logice. Textul cu litere mari este echivalent cu cel cu litere mici.
- Col_index_num - reprezinta numarul coloanei din table_array din care trebuie returnata valoarea potrivita. Dacă col_index_num este mai mic decât 1, functia returneaza eroarea #VALUE!, iar daca este mai mare decat numarul de coloane din tabel, returneaza eroarea #N/A.
- Range_lookup - reprezinta o valoare logica, care specifica daca functia cauta o potrivire exacta sau o potrivire aproximativa. In general se foloseste cautarea exacta care are ca argument FALSE sau 0. In cazul cautarii aproximative (argumentul TRUE, 1 sau omis), tabelul trebuie sortat in ordine crescatoare dupa prima coloana. De asemenea, daca functia nu gaseste valoarea din lookup_value, ea returnaza valoarea cea mai mare urmatoare care este mai mica decat lookup_value.
Pentru a intelege mai bine functia VLOOKUP am creat un tabel cu 3 coloane Cod angajat, Departament si Angajat.
In exemplul nostru interogam acest tabel de date dupa codul angajatului. Adica punem intrebarea: Angajatul cu codul 110 ce nume are.
Sintaxa formulei este urmatoarea =VLOOKUP(F2,$A:$C,3,0)
- Selectam celula unde vrem sa aducem numele angajatului.
- Scrien =Vlookup(
- Alegem celula unde vom scrie codul angajatului pentru care vrem sa aflam numele, in cazul nostru F2.
- Alegem tabelul de date cu angajati, in exemplul nostru acesta este format din coloanele A:C. Va recomand ca dupa selectarea tabelului sa faceti adresa acestuia referinta, mai ales daca formula este copiata si in alte celule.
- Scrien numarul coloanei din care sa ne fie returnat rezultatul. In cazul nostru, acesta este 3.
- Alegem True sau False/ 0 sau 1 in functie de cum dorim sa fie executata cautarea. In cazul nostru, dorim o cautare exacta deci alegem 0.
- Apasam ENTER.
Cam atat pentru azi. Stiu ca e putin mai ales ca nu am mai scris de mult timp dar promit ca o sa revin in scurt timp cu o continuare pe acest subiect cu functiile HLOOKUP si INDEX.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu